Programy CRM

CRM - artykuły, definicje, wdrożenia

Oprogramowanie CRM

Oprogramowanie CRM 2005 - wydatki i trendy

Według autorów najnowszego raportu eMarketera - CRM Software: Spending and Trends - światowy rynek oprogramowania CRM ustabilizował się i rozwija się dynamicznie. Przytaczane w raporcie szacunki firm badawczych wskazują na znaczny potencjał rynku, zarówno, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na aplikacje CRM-owe, jak i na usługi towarzyszące.

IDC szacuje, że ogólnoświatowa sprzedaż aplikacji CRM będzie rosnąć między 2004 a 2008 rokiem w tempie 8,9% rocznie, do poziomu 11,4 mld USD.
Warto podkreślić, że niemal połowa całej sprzedaży oprogramowania CRM przypada na Stany Zjednoczone, gdzie, jak przewiduje Datamonitor, dochody z licencji CRM wzrosną w 2005 r o 4,2%, aby osiągnąć poziom 2,8 mld USD do końca tego roku.

Zdaniem ekspertów, zmianie ulegnie nie tylko wielkość, ale i struktura wydatków na CRM. Forrester Research przewiduje, że ogólnoświatowe wydatki na projekty CRM osiągną poziom 13 mld USD w 2005 r., z czego tylko 3,2 mld USD będzie przeznaczone na nowe licencje na oprogramowanie, a pozostałe 9,8 mld USD na integrację, administrowanie i koszty utrzymania.

Polecamy:

Oczekuje się, że wrośnie również rynek usług CRM. Według IDC, wydatki na usługi CRM będą się zwiększać w umiarkowanym tempie do połowy roku 2007, po czym wzrost powinien ulec znacznemu przyspieszeniu aż do 2009.

Steve Butler, starszy analityk w eMarketer i autor raportu, tłumaczy zwiększone zainteresowanie usługami CRM-owymi koniecznością korzystania z bardziej złożonych systemów, które wymagają pomocy konsultantów, szczególnie w kwestii zmiany modelu zarządzania.

Wśród wydatków na zakup rozwiązań technologicznych wspierających budowę relacji z klientami dominują aplikacje służące obsłudze klienta.
Z analizy ogólnoświatowej sprzedaży oprogramowania CRM w 2004 roku wykonanej przez AMR Research wynika, że aplikacje wspomagające obsługę klienta stanowiły 21% zeszłorocznych wydatków. Wydatki na infrastrukturę call center stanowiły 19%. Kolejne miejsca zajęły programy SFA (wsparcie sił sprzedaży) - 16%, automatyzacja marketingu i oprogramowanie analityczne - 12%, zarządzanie zamówieniami - 9%, aplikacje do samoobsługi klientów w Internecie - 7%.

Analitycy AMR Research podkreślają również, iż w roku bieżącym należy się spodziewać wzrostu popularności rozwiązań CRM w modelu ASP, które zyskały akceptację klientów w 2004 roku.
Rozwój gospodarki i zwiększająca się dochodowość przedsiębiorstw, to zdaniem ekspertów główne czynniki, które doprowadziły do wzrostu wydatków na usługi CRM.

Wiele wskazuje na to, że trend utrzyma się na dłużej. Dlatego m.in. firma Siebel System, bazując na danych firm IDC, Gartner, AMR Research w swoich optymistycznych szacunkach zapowiada, że ogólnoświatowe wydatki na rozwiązania technologiczne związane z komunikacją z klientem będą w ciągu następnych 10 lat niemal pięć razy większe niż całkowite wydatki na ten cel w czasie poprzedniego ćwierćwiecza.

Źrodło: www.crm7.pl

Arka Detektyw Częstochowa

Kancelaria adwokacka Częstochowa

Biznes oferty

 

Copyright 2006-2017 CRM-marketing.pl MIG hosting, Kontakt